2 min

“Pokušaj” da se objasne vrste pakiranja

pakiranje i paletizacija mini katalog  Preuzmite naš “mini katalog” proizvoda klikom na sliku.

 

“Pokušaj” da se objasne vrste pakiranja.

Stavljamo riječ "pokušaj" u naslov kako bismo opisali naše ambicije. Osiguravanje zajedničke strukture industriji pakiranja je komplicirano. Cilj ovog rada je pojednostaviti, a kao što znamo, svako pojednostavljenje mijenja stvarnost.

Pakiranje je ogromna i raznolika industrija. Pod ovim pojmom spadaju mnogi različiti proizvodi i procesi. Na primjer, iPhone koji kupite od trgovca do paletizirane robe koju viličar istovari iz kontejnera, oboje se smatraju "pakiranjem".

Odabirom jednostavnosti, složit ćemo se s većinom komentatora da se pakiranje može podijeliti na 3 vrste/razine: primarnu, sekundarnu i tercijarnu. U nekoliko slučajeva sekundarno pakiranje čitamo kao “grupno pakiranje” ili jednostavno “pakiranje”, dok tercijarno pakiranje kao “ujedinjeno”, “paletizirano” ili “transportno pakiranje”.

Veličina, materijal i dizajn pakiranja izravno utječu na troškove vezane uz skladištenje i transport, a da ne spominjemo učinak koji estetski izgled ima na kupca. Stoga je odluka o izboru primarne, sekundarne i tercijarne ambalaže od velike važnosti za tvrtku. Koje su razlike između primarnog, sekundarnog i tercijarnog pakiranja? Koja je uloga svakog od njih?

 

PRIMARNO PAKIRANJE

 

PRIMARNO PAKIRANJE

Kao potrošačima, najpoznatije nam je primarno pakiranje. Ambalaža je ta koja najviše dotiče proizvod, a često se naziva maloprodajnom ili potrošačkom ambalažom. Glavni cilj primarnog pakiranja, ambalaže je zaštititi proizvod i informirati ili privući kupca. Ovdje je brendiranje ključno.

Primjeri primarnog pakiranja su aluminijska limenka koja sadrži naš omiljeni napitak, plastična boca koja sadrži sapun za suđe, papir u kojem se nalazi komadić čokolade, kutija u kojoj se nalazi mobitel. Što je s kutijom za žitarice? Žitarice se obično nalaze u vrećici koja se nalazi unutar brendirane kutije koju vidimo na policama supermarketa. U ovom slučaju se vrećica i kutija smatraju se primarnim pakiranjem jer obje čine jednu prodajnu jedinicu.

 

PRIMARY PACKAGING

 

 

SEKUNDARNO PAKIRANJE

Sekundarno pakiranje se općenito koristi za grupiranje određenog broja proizvoda zajedno u prepoznatljivu jedinicu. Drži pojedinačne proizvode zajedno, dodaje više zaštite i sljedeću razinu brendiranja. U ovoj vrsti pakiranja dominiraju kartonske kutije i termoskupljajuće folije.

Takva pakiranja moraju biti otporna na slaganje u skladištu i na prodajnim mjestima. Također bi trebala izdržati rukovanje tijekom transporta jer se mnoge manje pošiljke proizvoda odvijaju samo uz korištenje sekundarnog pakiranja. Na primjer, kada središnje skladište lanca supermarketa otprema robu na svoja maloprodajna mjesta. Primjeri sekundarnog pakiranja uključuju kartonsku kutiju napunjenu staklenim bocama, boce za kućne ljubimce od 6 pakiranja omotanih u termoskupljajuću foliju, 12 pakiranja limenki sode.

Sekundarna ambalaža se često koristi kao izložbena ambalaža (pakiranje spremno za stavljanje na police, pakiranje spremno za maloprodaju) u maloprodajnim mjestima kao što su trgovine mješovitom robom. Treba i privući pažnju kupaca, kao na primjer pakiranje od 6 staklenih boca piva.

Sekundarna ambalaža je i e-commerce ambalaža koja je trenutno u procvatu i uključuje svu ambalažu koju dobijemo kod kuće kada kupujemo u on-line trgovinama. Ovdje govorimo o važnosti „iskustva raspakiravanja krajnjeg korisnika“.

U kategoriju sekundarne ambalaže svrstavamo zaštitnu ambalažu koja je uključena u zaštitu predmeta unutar kutije uz korištenje zračnih jastuka, papira ili pjene. Poput e-trgovine, u kategoriji zaštitne ambalaže primarno i sekundarno pakiranje mogu se preklapati. Na tržištu industrijske robe krajnji kupac je još jedan proizvodni pogon kao na primjer u automobilskoj industriji. Mnogo različitih, osjetljivih, lomljivih ili malih komponenti treba biti zapakirano u sekundarno pakiranje radi zaštite. Ova vrsta sekundarne ambalaže, koja se naziva i projektirana ambalaža, obično je kombinacija drva, plastike, valovitog kartona i pjene.

 

SECONDARY PACKAGING

 

 

TETRIJARNO PAKIRANJE

Tercijarno pakiranje je posljednji sloj pakiranja. Koristi se u odjelima logistike za siguran transport proizvoda, kao pojedinačnih jedinica, do njihovog odredišta. Zato se naziva i transportno pakiranje ili paletiziranje.

Tercijarna ambalaža uključuje palete, drvene sanduke, trake, Stretch folija, kape, velike vreće, protuklizne međuslojeve, kartonske rubne ploče ili rubnjake, vreće za ispune praznog međuprostora, sredstva za vlagu itd. Obično je ne vidi krajnji korisnik, ali je važna jer je odgovorna za stabilnost tereta paleta.

Procjenjuje se da je 4% otpremljene robe oštećeno tijekom transporta. Veliki dio toga je zbog neodgovarajućeg tercijarnog pakiranja. Od prije nekoliko godina Europska unija je glasala za zakon koji se odnosi na sigurnost transporta i izglasala zakon koji uključuje standarde za stabilnost tereta paleta (EUMOS standardi). Ovaj zakon je trenutno u provedbi, a mnogi vjeruju da će donijeti puno promjena u tercijarnom pakiranju.

 

TETRIJARNO PAKIRANJE

 

 

ZAŠTO JE VAŽNO RAZUMIJETI RAZINE PAKIRANJA?

Pakiranje je vrlo važno jer će prije svega doći u kontakt s potrošačem (primarna i u nekoliko slučajeva sekundarna). Pakiranje je kritično za zaštitu proizvoda tijekom transporta od točke A do točke B (tercijarno i u mnogim slučajevima sekundarno). Stoga je ključno pronaći ravnotežu između proizvoda koji izgleda sjajno i da je također pravilno zaštićen.

 

TEOL SE UKLJUČUJE U PAKIRANJE I PALETIZACIJU

TEOL (www.teolpack.com) je mjesto koje se bavi “pakiranjem i paletizacijom”. To je mjesto gdje netko može (a) pratiti trendove, izazove u pakiranju i paletiziranju, (b) pogledati recenzije i demonstracije povezanih proizvoda i (c) kupiti što je potrebno za njegovo poslovanje.

 

 Preuzmite informativnu brošuru ovdje